Workshop Bedrijfsstrategieplan

In de huidige tijd wordt van bijna elke ondernemer verwacht dat hij een bedrijfsplan maakt. Hierin verwoordt hij zijn strategie voor de komende jaren. Hij maakt duidelijk wat de koers van het bedrijf gaat worden. Tevens maakt hij duidelijk welke investeringen nodig zijn om zijn plannen te realiseren. Investeerders (oa banken) kunnen zo bepalen of zij hier in willen investeren.

Voor de melkveehouderij heb ik een workshop ontwikkeld waarbij strategiebepaling centraal staat. Deze workshop omvat de volgende drie onderdelen:

  •          Persoonlijke missie

  •          Bedrijf en omgeving

  •          Strategisch plan opstellen 

 
Persoonlijke Missie
Een goed bedrijfsplan begint bij het kijken naar uzelf. In deze workshop wordt u een spiegel voorgehouden. Goede en minder goede eigenschappen komen aan het licht. Door er samen met collega’s over te sparren ontstaat er inzicht. Hierdoor kunt u een persoonlijke missie formuleren.

Bedrijf en omgeving
In de tweede workshop staat het bedrijf centraal. Middels opdrachten wordt u uitgedaagd om met een brede blik naar uw bedrijf en omgeving te kijken. De uitdagingen die er liggen worden zo duidelijk benoemd.

Stappenplan
De laatste stap is om daad bij woord te voegen. Alle verkregen informatie wordt naast elkaar gelegd en wordt opgedeeld in stappen. Aan deze stappen wordt vervolgens een tijdstraject gekoppeld. Zo ontstaat er in deze laatste bijeenkomst een Bedrijfsstrategieplan.  


 

Studiegroepen en bedrijven
Bovenstaande workshop is voor studiegroepen erg interessant. Ook voor bedrijven die hun agrarische klanten op dit gebied wat willen bieden is deze workshop een aanrader.

Voor meer informatie zie de contactgegevens hiernaast.

Direct contact

Telefoon:
+31 (0)6-13807901

Email:
info@huininkadvies.nl


twitter facebook linkedin


Nieuwsbrief